Anglais : Sociétés et cultures 3 (ANGL402_LEA)

British Society and Culture: The British Institutional Landscape

This course provides an overview of British political, social and economic institutions. It examines the British Parliament and party political system; civil society organisations (from trade unions to charities and activist groups); and corporations (including the media).

Niveau en anglais B2

• CM : 22.0

Bibliographie

Bell, Emma, Mège-Revil, Elisabeth, Meyer, Alix et Pulce, Marion, Le pouvoir politique et sa représentation au Royaume-Uni et aux États-Unis, Paris, Atlande, 2011.

Bognador, Vernon, Devolution in the United Kingdom, Oxford, OUP, 2001.

Charlot, M., Charlot, C. et Ploton, Jean-Michel (éds.), Glossaire des institutions politiques du Royaume-Uni, Paris, A. Colin, 2005.

Kavanagh, Dennis, Richards, David, Smith, Martin and Geddes, Andrew, British Politics, Oxford, Oxford University Press, 2006.

Leach, Robert, Coxall, Bill, Robins, Lynton, British Politics, Palgrave, Basingstoke, 2006.

Pickard, Sarah, Civilisation Britannique-British Civilisation (bilingue), Paris: Pocket, 2016.

Weir, Stuart and Beetham, David, Political Power and Democratic Control in Britain: The Democratic Audit of the United Kingdom, Routledge, London and New York, 1999.

Crédits ECTS : 3.0